Monday, August 11, 2014

My 27th Birthday

August 9th, 1987- I was born in Japan♥ Thanks to My family, friends and whoever have supported me to survive these years!! My age 26 was very meaningful one year!!! but at the same time the year was the hardest year of my life  as well. I got a full time position job in the fast paced office and also I had a hard time in my private life as well. I thought through my age 26 and I decided to make my 27th birthday as "an appreciation birthday"! I decided to make some picking food for my brother and friends who supported me this year =)   

1987年8月9日に私は日本で産まれました♡ もう27歳。そして、まだ27歳。26年間家族や友達に支えられながら生きてきたように感じます。特に26歳の一年間は公私ともに辛い一年だったように感じます。忙しい業界に入り仕事をこなさなくてはならない中、私生活も安定させるのが大変で、兄や親友のマークに支えられてやっと仕事との両立ができるようになりました!そんなことを思い出しながら、今年の誕生日は感謝する誕生日の過ごし方をしようと思い、今年間お世話になった兄とお友達におつまみのプレゼントを作りました♪ 
Left: Chicken Gizzard Confit  Right: Chicken Gizzard Cold Appe
左:砂肝のコンフィ 右:砂肝の冷菜

I think I purchased most of the chicken gizzard in Vancouver LOL
T&Tで、砂肝を大量購入♪ 安くてたくさん買えます

Marinate with Harbs and Spices
ハーブとスパイスを混ぜて、寝かします

Slow cook with the grape seed oil
グレープシードオイルでゆっくりコンフィしていきます

Pig drop-lid to make sure all the Gizzard is in the oil
お気に入りの落とし豚さん♡

After 2 hours, nicely chewy confit is ready to be bottled =)
2時間かけてゆっくり煮詰めたら、詰めていきます♪

I went to Yokoyaya to buy some wrapping stuffs to fancy up my confit =)
Yokoyayaさんで、ラッピンググッツを買って飾りました!

Already 27..., but still 27!!!

will make my age 27 even brighter♡

No comments:

Post a Comment